מתכונים

חזרה לכל הכתבות

פסח עם הילדים

כל הבילויים שלא חשבתם עליהם בפסח עם הילדים ולא היה לכם את מי לשאול

כל הבילויים שלא חשבתם עליהם בפסח עם הילדים ולא היה לכם את מי לשאול

 

אחד הדברים שהכי מעסיקים אותנו כהורים בחג הפסח, הוא למצוא לילדים מסגרת שתעסיק אותם, מלבד צפייה ממושכת בטלוויזיה או בילוי מול המחשב.
כשאנחנו מדברים על אורח חיים בריא, אנחנו חייבים להעביר זאת גם לילדים שלנו. ברגע שהם ינסו ויראו כמה בילוי ספורטיבי לא חייב להיות קשה ומעיק – הם יחבבו זאת ויאמצו זאת כתחביב.
בכתבות הקודמות כבר הזכרנו לכם כמה פעילות גופנית סדירה היא חשובה לבריאותכם, אבל גם לבריאות ילדיכם. הרי הילדים לוקחים דוגמא מכם. הראו להם כמה פעילות גופנית הינה חלק בלתי נפרד מאורח החיים הבריא שאתם מאמצים לעצמם; כמה אנרגיה אתם שואבים מפעילות כזו, וכיצד זה מסייע לכם פשוט להרגיש יותר טוב עם עצמכם.
לפעמים בלו"ז העמוס של היום יום מעט קשה למצוא זמן לפעילות גופנית, אבל דווקא בתקופת חופשת הפסח (או אפילו בכל סופשבוע שיש טיפה זמן פנוי), עם קצת תכנון ויצירתיות אפשר למצוא שעה פנויה ולנסות לבצע את אחד מהרעיונות הבאים:

1.פעילות עם תינוקות: צאו להליכה מהירה בפארק עם הילדים. אפשר לדחוף את העגלה תוך כדי ריצה קלה או פשוט להצטייד בנעלי ספורט ולצעוד בקצב מהיר יותר.
2. הילדים שלכם כבר בוגרים ויכולים ללכת? צאו איתם להליכה קלה ליד הבית. זכרו להגביל את המרחק משום שילדים קטנים יכולים להתעייף מהר.
3. הפעילו מוזיקה בבית וריקדו עם הילדים – לא תאמינו כמה אנרגיות הם יגרמו לכם להוציא.
4. צאו לפארק ליד הבית והצטיידו בכדור כדורגל/כדורסל או אפילו פריזבי או קפיצה בחבל. תנו להם לקבוע את החוקים של המשחק ותיהנו ביחד איתם משעה ספורטיבית ומגבשת.
5. יש לכם בית שמאפשר גם משחקים בחוץ? אתם יכולים לבצע את סעיף 4 גם במרפסת או בגינה של הבית. רק זכרו להשגיח על הפריזבי J.
6. תנו לילדים לעזור בחצר: הם יכולים לחפור בורות, לגרוף ולשתול. זוהי פעילות שאינה מתפרשת עבורם כ"ספורט" אבל מאמצת את הגוף.
7. צאו כל המשפחה לגולפיטק או לבאולינג. גם ספורט מסוג זה מומלץ מאוד לבריאותכם ומשלב פעילות משפחתית ומגבשת.
8. הירשמו כל המשפחה לאירוע ריצה או הליכה בעיר מגוריכם. אתם מוזמנים גם להתאמן יחדיו לפני האירוע.
9. חוזרים ללימודים? הרגלתם את הילדים שמידי בוקר אתם מסיעים אותם לבית הספר, אך במידה ובית הספר נמצא במרחק הליכה, הרגילו אותם לחזור בכיוון אחד ברגל, או אפילו פעם בשבוע. מעדיפים אופניים? אין בעיה!.
10יש לכם כלב? שכנעו את הילדים להוציא אותו בערב להליכה, לא רק לסיבוב סביב הבית. נעלו נעלי ספורט וצאו לסיבוב של חצי שעה לפחות.
11. החלטתם ללכת לים או לבריכה? אל תרבצו בשמש, היכנסו לשחות או עשו צעידה על החוף.

זכרו כי הילדים שלכם למדים מכם כיצד לנהוג נכון באורח חיים בריא. זכרו שאפשר לעשות תזונה נכונה גם בחגים – אורח חיים בריא זה שילוב נכון של פעילות גופנית + תזונה נכונה. אכלו ארוחת בוקר גדולה ועשירה בפחמימות וחלבונים ותהיו שבעים למשך כל היום.

שיהיה לכולנו חג שמח
קוואקר – טעים בכל בוקר מחדש.

אתר זה עושה שימוש בעוגיות בהתאם למדיניות הפרטיות