מתכונים

חזרה לכל הכתבות

על יתרונותיה של שיבולת השועל

שיבולת שועל נחשבת ל"דגן על" ומכילה ערכים תזונתיים שהופכים אותה לארוחת בוקר מזינה. מה יש בה בשיבולת שועל שהופכת אותה לתוספת חובה לתזונה שלכם?

שיבולת שועל נחשבת ל"דגן על" ומכילה ערכים תזונתיים שהופכים אותה לארוחת בוקר מזינה. מה יש בה בשיבולת שועל שהופכת אותה לתוספת חובה לתזונה שלכם?

שבולת השועל נחשבת בפי רבים כ"דגן על" דגן עתיר במיוחד במרכיבים תזונתיים על פני דגנים אחרים כמו למשל "אחותה" החיטה. שיבולת השועל עשירה במיוחד בחלבונים מהצומח , בסיבים תזונתיים המכונים "סיבי בטא גלוקן" ופחמימות מורכבות המכונות גם כ"פחמימות איטיות ספיגה" ובמינרלים כגון ברזל, סידן ומגנזיום, מה שהופך אותה לא רק למוצר בעל ערכים תזונתיים רבים אלא גם למועמדת מצוינת למאכל או תוספת לארוחת הבוקר או כחלק מחטיפים מזינים  במשך היום.
מחקרים רבים קושרים את שבולת השועל כבעלת תרומה לשומני הדם, ערכי הסוכר בדם, הפחתת הסיכון לפתח מחלות ועוד ולכן מומלצת על ידי דיאטנים ואנשי רפואה כחלק מאורח חיים בריא ומזין.
לנוכח עובדת היותה של השיבולת שועל בעלת ערכים תזונתיים כה חיוביים, עדין עולה השאלה מדוע "אחותה" החיטה בגרסה המלאה וה"לא מלאה" נפוצה כל כך במגוון רב של מאכלים בתפריט היומי שלנו. אחת הסיבות לכך טמונה בהרגלים שלנו ולעיתים בדרך בה גדלנו. מסתבר שעם יותר מודעות ליתרונות השיבולת שועל וזמינותה לשילוב במגוון מאכלים ניתן לשנות הרגלים בכל גיל- ויפה שעת אחת קודם.
כך, למשל, הוספת קוואקר ליוגורט בתוספת דבש או סילאן יכולה להעצים את חווית האכילה של היוגורט ואת הערך התזונתי הכולל שלו . ארוחת בוקר מדייסת קוואקר יכולה להעצים את תחושת השובע לאורך זמן ולשדרג תזונתית את מרכיבי הארוחה –כל הסיבות הנכונות להתחיל ולשלב שיבולת שועל בארוחות במשך היום כחלק מתפריט מאוזן.
אפילו הכנת פנקייק המשלב קוואקר בתוכו מהווה יתרון על פני פנקייק מקמח רגיל. קחו לדוגמא אם אתם מעוניינים לשדרג את תזונת הילדים שלכם ולשלב בה ערכים תזונתיים מטיבים- אחת האסטרטגיות לשינוי הרגלים במיוחד בקרב ילדים היא לשלב את  המאכל הבריא במגוון מאכלים אהובים בלי שישפיע כל כך על טעמם. כך ,למשל, ניתן להוסיף קוואקר לקציצות במקום פירורי לחם, להוסיף קוואקר לפירורים העוטפים את השניצל ולאפות בתנור, להוסיף קוואקר למילקשייק פירות ועוד.
קוואקר, זה לא רק טעים, זה גם בריא ומזין בכל גיל ובכל מצב.

הידעת! חשיבות ארוחת הבוקר ידועה לכל אבל לא פחות חשוב לאכול ארוחת בוקר משביעה ומאוזנת עשירה בסיבים תזונתיים ופחמימות מורכבות כמו אלו המצויים בקוואקר

הידעת! הפחמימות מספקות לנו אנרגיה לפעילות היומיומית שלנו כדי שנוכל ליהנות מאנרגיה מתמשכת חשוב לצרוך פחמימות שמתפרקות לאיטן כאלו מצויות למשל בשבולת השועל המלאה

הידעת! שבולת השועל הידועה בשמה קוואקר עשירה במיוחד בסיבים תזונתיים המכונים בטא גלוקאן סיבים אלה נמצאו קשורים במגוון מחקרים כמטיבים עם רמות שומני הדם והסוכר בדם ומסייעים לפעילות העיכול

הידעת! בדייסת קוואקר המבוססת על 3 כפות קוואקר בתוספת חלב או על בסיס מים יש סיבים תזונתיים, חלבונים ובנוסף סידן וברזל.

הידעת! תחושת שובע קשורה בתחושת המלאות המתקבלת במהלך הארוחה, כשמכינים דייסת קווקקר השיבולת שועל סופחת את הנוזלים המוספים לדייסה וסיבי הקווקר ממשיכים לספוח נוזלים גם במערכת העיכול כשהתוצאה תחושת מלאות המסייעת לתחושת שובע לאורך זמן