מתכונים

חזרה לכל הכתבות

מתכוננים לחגים

החגים מעולם לא היו תקופה קלה לשמירה על הגזרה. בכל זאת ריכזנו עבורכם כמה טיפים לאיזון בין צום לארוחה ובין ארוחה לארוחה! שיהיה בתאבון

החגים מעולם לא היו תקופה קלה לשמירה על הגזרה. בכל זאת ריכזנו עבורכם כמה טיפים לאיזון בין צום לארוחה ובין ארוחה לארוחה! שיהיה בתאבון

צמים ביום כיפור? שימו לב - יש כמה נקודות שחשוב לזכור:

על מנת שלא תחושו צמא: אל תערבו בארוחה המפסקת מזון בטעמים קיצוניים כגון מליחות/חריפות יתר. אוהבי המתוק יאלצו לוותר עליו בארוחה המפסקת. מזון מתוק מידי יביא לעלייה חדה ברמת הסוכר בדם שתעורר לאחר מכן דחף לעוד מתוק.

אז מה בכל זאת כדאי לאכול? חשוב שהמזון לקראת הצום ישביע ויקנה תחושת שובע לאורך זמן. זאת תוכלו לעשות בעזרת שילוב של פחמימות איטיות ספיגה ביחד עם חלבונים וסיבים תזונתיים, הקוואקר לדוגמא מהווה שילוב מנצח כזה.

הקוואקר מכיל פחמימות איטיות ספיגה . ניתן להכין דייסת קוואקר על בסיס חלב או להשהות 2-3 כפות קוואקר ללילה שלם במקרר בגביע יוגורט. כאשר הקוואקר יתפח הוא יצור מרקם סמיך וממלא.

הפחמימות, חלבוני החלב וסיבי הבטאגלוקן של הקוואקר יוצרים יחדיו תחושת שובע ארוכת טווח.

חייבים תוספת ליוגורט עם הקוואקר? השתדלו שתהיה מתונה מבחינת מתיקות או מליחות. תוספת מומלצת היא אגוזים ודבש או קוביות מחצי פרי שאינו מתוק מדי כדוגמת תפוח עץ ירוק.

איך שומרים על איזון נכון בין ארוחה לארוחה ללא קשר לצום?  בעבר היה נהוג לאכול 3 ארוחות גדולות במהלך היום ומשהו קטן לנשנוש ביניהן. היום אנו  מוצאים את עצמינו מנשנשים ללא הפסקה.

הקפידו על מרווחי אכילה מאוזנים בין הארוחות על מנת לאפשר לגוף לעכל את הארוחה בנוחות, לאזן את רמות הגלוקוז הגבוהות לאחר הארוחה ולמערכות נוספות לחזור לאיזון.

זכרו: ארוחות משביעות יותר יעזרו לנו במרווחי האכילה.

בתאבון וצום קל !

אתר זה עושה שימוש בעוגיות בהתאם למדיניות הפרטיות