מתכונים

חזרה לכל הכתבות

כמה באמת חשובה לכם ביום ארוחת הבוקר?

בחנו את עצמכם: האם אתם נותנים לארוחת הבוקר את המקום הראוי לה בסדר היום.

בחנו את עצמכם: האם אתם נותנים לארוחת הבוקר את המקום הראוי לה בסדר היום.

 

עם כל התארים והכתרים שנקשרים לחשיבותה של ארוחת הבוקר נראה שהיא מאבדת ממעמדה הרם ואנחנו לא נותנים לה מספיק כבוד.

בלא מעט משפחות , הבוקר הוא סוג של צוואר בקבוק בו לא תמיד אנו מפנים מספיק תשומת לב וזמן לארוחת בוקר משפחתית. כאן מתחילה הבעיה: כאשר ארוחת הבוקר הופכת למשהו מהיר וחטוף, על הדרך. ברוב המקרים אין ישיבה מסודרת סביב שולחן וכל אחד מבני המשפחה אוכל בנפרד לפי קצב ההתארגנות שלו בבוקר.

לעיתים קרובות, אין צורך בארוחת בוקר גדולה כי במקרים רבים הילדים אוכלים אותה במסגרת הלימודים ואנחנו מעדיפים לחכות ולאכול כמה דקות בשקט בעבודה. ובכל זאת ישנה חשיבות מאוד גדולה לארוחת בוקר גם אם היא קלה ולדרך בה היא נאכלת.

חשוב לזכור: המטרה של ארוחת הבוקר היא לשבור את צום הלילה מצד אחד, ומצד שני היא עשויה להשפיע על התנהלות האכילה שלנו לאורך היום.

מה לא לאכול בבוקר?

ארוחה עתירה בפחמימות שמגיעות בצורה של: שתיה מתוקה, מאפים מקמח לבן ובעצם כל מה שעתיר בסוכרים, יחוללו אפקט הפוך. הפחמימות מהירות הספיגה ייתנו הרגשה של עוררות אבל רק לזמן קצר. לאחר שהן יספגו ויגיעו לדם הם יביאו לעליה חדה ברמות הסוכר בדם ואז לירידה חדה שתגרום לתחושת עייפות – בדיוק ההיפך ממה שאנחנו מצפים מארוחת בוקר.

אנחנו מצפים שארוחת הבוקר תספק לנו אנרגיה ותחושת עוררות לאורך זמן ולכן חשוב שתכנן אותה נכון, בצורה כזו שגם נספיק לשבת ולאכול כמה דקות יחד כמשפחה.

צמצמו פחמימות

דאגו לאכול פחמימות בבוקר שמספקות אנרגיה וחיוניות אבל לאט. רכזנו עבורכם כמה דוגמאות לארוחות בוקר קלילות הכנה ומזינות:

-דייסת קוואקר בחלב היא דוגמא מצוינת לפחמימת בוקר חיונית: הפחמימות של שיבולת השועל המלאה נחשבות לאיטיות ספיגה בגלל מבנה דגן שבולת השועל והסיבים התזונתיים, בנוסף החלבון והחלב גם תורמים לספיגה האיטית ותחושת השובע.
-פרוסת לחם מחיטה מלאה בשילוב 2 כפות גבינת סקי ומקלות ירקות יעזרו בהחלט.
-גביע יוגורט ביו טבעי עם תוספת שמשלבת דגנים מלאים כמו למשל קוואקר, מוזלי, גרנולה ועוד. היוגורט עשיר בחלבון והפחמימות שבו הן איטיות ספיגה יחסית.
-חביתה אליה מוספת כף קוואקר וירקות חתוכים ליד

יש עוד כ"כ הרבה אופציות לארוחות בוקר מגוונות וקלילות. אל תוותרו על פתיחת היום שלכם עם המשפחה סביב השולחן – גם אם יש לכם רק 10 דקות, התחילו את הבוקר בצורה טובה וכל היום שלכם יראה אחרת!

וזכרו: קוואקר – טעים בכל בוקר מחדש.

 

אתר זה עושה שימוש בעוגיות בהתאם למדיניות הפרטיות