מתכונים

חזרה לכל הכתבות

כל היתרונות התזונתיים של קוואקר בחורף

כל מה שרציתם לדעת על היתרונת התזונתיים של קוואקר בחורף, מאת עמלי מסיקה - דיאטנית ראשית

כל מה שרציתם לדעת על היתרונת התזונתיים של קוואקר בחורף, מאת עמלי מסיקה - דיאטנית ראשית

החורף כבר כאן ועמו עולה מפלס ההתכרבלות שלנו והרצון באוכל חם ומנחם.

ומה נעים יותר מאוכל חם כדי להציל את המצב?

כשמדובר על קוואקר ישר קופצת לנו לראש האופציה של דייסת שיבולת שועל,

אבל קוואקר יכול להשתלב נהדר עם מרק חם כתחליף לשקדי מרק, אטריות או כמסמיך וליצור מרקם מחמם.

למשל אם אנחנו מחפשים סוגי מרקים מאוד משביעים ועשירים, ניתן להכין מרק קטניות, מרק שעועית, מרק עדשים או מרק אפונה... הקטנייה עשירה בסיבים תזונתיים, פחמימות איטיות ספיגה וחלבונים מהצומח, יחד עם השילוב של קוואקר במרק והבישול שלהם יחד יצור מרקם מאוד משביע ומנחם.

מרק נוסף הוא מרק של ירקות שורש, בטטה/תפוח אדמה/גזר/סלק ועוד...

ירקות השורש נראה שנוצרו במיוחד כמרכיב עיקרי להכנת מרק. אם נוסיף להם קוואקר ולאחר הבישול נטחן את המרק, ניצור מרקם קטיפתי ומחמם.

מרק אחר הוא מרק עלים ירוקים, כמו מרק המורכב מעלי מנגולד, עלי סלק, תרד, כרוב. מרק מסוג זה עשיר בכלורופיל, ברזל, אשלגן ומגנזיום שכולם חשובים להרגשת אנרגטיות וחיוניות. באמצעות תוספת הקוואקר תוכלו לווסת את תחושת החמיצות שלעיתים מתלווה למרקים מסוג זה.

ואחרון חביב הוא מרק כרובית...

הכרובית הפכה להיות מאוד טרנדית והיא משולבת יותר ויותר במגוון מאכלים. הכרובית שייכת למשפחת המצליבים , צמחים עשירים בחומרים נוגדי דלקת וחומרים נוגדי חימצון, אפשר להכין מרק מכרובית וקוואקר  או לשלב אותה עם "חבר" נוסף ממשפחת המצליבים הברוקולי וביחד ליצור מרק גם מאוד בריא וגם עשיר תזונתית.

אתר זה עושה שימוש בעוגיות בהתאם למדיניות הפרטיות