מתכונים

חזרה לכל הכתבות

הסוד לשמירה על מוטיבציה וכושר גופני

נכון, לא תמיד קל להזיז את עצמנו מהספה ומהטלוויזיה וללכת ולהתאמן. הנה כמה טיפים יעילים שיעזרו לכם לשמור על המוטיבציה שלכם בספורט לאורך זמן

נכון, לא תמיד קל להזיז את עצמנו מהספה ומהטלוויזיה וללכת ולהתאמן. הנה כמה טיפים יעילים שיעזרו לכם לשמור על המוטיבציה שלכם בספורט לאורך זמן

מזג אוויר סגרירי, התרוצצות בשל ענייני עבודה או לימודים, או כל הסחה שניתן להעלות על הדעת  עשויים לגרום לנו לשכוח את העיקרון החשוב של שמירה על אורח חיים בריא. מה באפשרותכם לעשות שישמור אתכם על דרך המלך? המשיכו לקרוא כדי לדעת יותר אודות הדרכים לבנות תוכנית אימון כחלק חיוני בסגנון החיים שלכם.
לימדו להקדיש זמן: הקצו זמן מספיק לאימון, לכל הפחות 30 דקות בכל פעם, במשך כמה פעמים בשבוע לפחות. אולם היו מציאותיים; אל תנסו לדחוף אימון כושר בין שתי פגישות או בחלון זמן שיגרום לכם בסופו של דבר לבטל אל האימון. אין זה משנה מתי אתם מתאמנים; פשוט דאגו למצוא זמן שעובד בשבילכם והתמידו בכך.
בצעו פעילות גופנית שאתם אוהבים: אחת מהסיבות העיקריות בגללן אנשים מפסיקים להתאמן היא מפני שהם לא נהנים מהאימון. הם בונים תכנית אימונים שאינה מהנה עבורם או שהם פשוט משתעממים ממנה. אל תחששו לערוך שינויים בשגרה שלכם, אחת לתקופה, ונסו פעילויות חדשות, למשל – כיתת כושר, רכיבה על אופניים, שחייה; פשוט בחרו משהו. ישנן אפשרויות רבות כל-כך לבחור מתוכן, כך שאינם צריכים לוותר לעצמכם ולהיתקע על שגרת אימונים אחת המסבה לכם סבל.
היו גמישים כאשר אין לכם מוטיבציה: מאוד קל למצוא סיבות למה לא להתאמן. מצאו סיבה שתשלול את התירוצים. הזכירו לעצמכם את היתרונות הרבים שיש באימון. התנגדו לתירוצים חסרי התועלת לבטל אימון וזכרו שזה בסדר גמור להתאים את האימון שלכם לפי הרגשתכם, למשל, כאשר אתם מרגישים תשושים.
התאמנו עם חבר: צרפו חברים ובני משפחה לשגרת האימונים שלכם; שינוי זה לא רק יוסיף לכם חברה ויפחית הסחות דעת מהאימון, הוא אף יעניק לכם מוטיבציה לא לוותר על אימון בימים בהם אתם נוטים לבטל.
הניחו לדברים קטנים להעניק לכם מוטיבציה: אנחנו מכירים את היתרונות הרבים הטמונים באימון גופני, אולם זה יכול להיות קשה להמשיך לעבוד אם לא רואים תוצאות. התמקדו בשינויים הקטנים והחיוביים שאתם מקבלים מהתרגול. זה יגרום לכם להרגיש ולהיראות טוב יותר, לקבל יותר אנרגיה, לישון בנחת, והרבה יותר מכך!
היו סבלניים כלפי עצמכם: תרגיל חדש עשוי לקחת זמן עד שיהפוך לחלק משגרת האימון שלכם. המשיכו בהתקדמות ובהישגים. אם יצאתם מחוץ לשגרה במשך זמן מסוים, הוסיפו תמריץ כלשהו, למשל – עיסוי בהמשך השבוע, שיעניק לכם חשק להמשיך ולהתאמן. 

אתר זה עושה שימוש בעוגיות בהתאם למדיניות הפרטיות