מתכונים

חזרה לכל הכתבות

דרך פשוטה למתכון בריא

הדרכים הפשוטות והבריאות לשדרג מתכונים כך שיהיו בריאים יותר. גם אם תיישמו רק חלק מההמלצות שלנו זה יעבוד!

הדרכים הפשוטות והבריאות לשדרג מתכונים כך שיהיו בריאים יותר. גם אם תיישמו רק חלק מההמלצות שלנו זה יעבוד!


האם יש לכם מתכון מועדף בו לא עשיתם שימוש, כי הוא כבר מזמן לא מתאים לאורח החיים הבריא שלכם? במידה שכן, נוכל לעזור! מתכונים רבים יכולים לצלוח שינוי באורח החיים, מבלי לשנות את המרקם או הטעם הכללי של המתכון. להלן רשימה של דרכים פשוטות שיעצבו את המתכון שלכם לפי הדרך לאורח חיים בריא בה בחרתם:
הפחיתו את כמות השומן במתכון
ברוב המקרים, תוכלו להפחית את כמות השומן בכשליש, מבלי לפגום במרקמו או בצורתו של המתכון. אם המתכון מכיל חמאה, שומן אפייה או שומן מן החי (אשר כולם מכילים אחוז גבוה של שומן רווי), נסו להשתמש בשמן צמחי, כמו שמן זית בטעם מעודן המתאים לבישול, שמן קנולה וכו'. תוכלו גם להחליף מחצית מכמות החמאה שבעוגיות ובעוגות, במחית תפוחים.
השתמשו במוצרי חלב דלי שומן
כך תוכלו לקצץ בכמות הקלוריות והשומן במתכונים רבים. אם המתכון דורש שמנת חמוצה, נסו להחליפה ביוגורט דל שומן. בפשטידות כדאי לשלב גבינות עם 5% שומן (או פחות) כמו קוטג', התורמות גם למרקם.
החליפו לרכיבים מזינים יותר
לחלק גדול מהמתכונים יש מרכיב אחד לפחות שניתן להחליף במרכיב דומה, אך בריא יותר. למשל, נסו להחליף פסטה מועשרת בפסטה מקמח מלא, שתוסיף סיבים ורכיבים מזינים אחרים לארוחה. תוכלו להחליף את שביבי השוקולד שבמתכון - בצימוקים. סוכר חום במקום סוכר לבן וכן הלאה.
קצצו בכמות הסוכר
תוכלו להפחית בכמויות הסוכר ברוב המתכונים שלכם, בכשליש או חצי. במקום להשתמש בסוכר להמתקת מאפים וקינוחים, השתמשו בתבלינים מעניקי טעם, כמו קינמון, הל, אגוז מוסקט ותמצית וניל או שקדים. שימוש בדבש או סילאן יאפשר גם הוא להשתמש בפחות סוכר.
הוסיפו טעם ללא שימוש במלח
אם המתכון שלכם מכיל מלח, תוכלו להפחית אותו מהמתכון. במקום זאת, השתמשו בתבלינים ועשבים טריים כדי להוסיף טעם לארוחה. אם אתם משתמשים במלח כגורם החמצה, או כשמרים במתכון ללחם - אל תורידו את המלח, אחרת הלחם עשוי שלא לתפוח כראוי.
נסו שיטת הכנה חדשה
ישנן שיטות רבות לבישול בריא, כולל גריל, צלייה, אידוי או טיגון קל – שיטות הלוכדות את הרכיבים התזונתיים ואת טעמו של האוכל, ללא הצורך להוסיף כמויות גדולות של שומן או מלח. אם המתכון דורש טיגון של רכיבים בשמן או חמאה, נסו לאפות, לשלוק או לצלות אותו. במידה שהמתכון מבקש להשתמש בשומן בשר או שומן צמחי, השתמשו בציר ירקות, מיץ פירות, או ציר נטול שומן, במקום זאת.
השתמשו בכלי הבישול המתאימים
מחבתות בלתי דביקות, ניירות אפייה ומחבתות בישול הם בחירה אידיאלית עבור בישול מופחת שומן. מאחר שהם מיועדים למנוע מהמזון להידבק למשטח בזמן הבישול, הם לרוב דורשים הוספת כמות קטנה או אפסית של שומן, טרם הבישול.
התאימו את גדלי המנות
ללא קשר לתחליפים ולקיצוצים שאתם עורכים במתכונים שלכם, ייתכן שהם עדיין יכילו יותר מדי סוכר, שומן ומלח. במידה שזה קורה, נסו להפחית את כמות המנה. צריכת מנות קטנות יותר תאפשר לכם גם ליהנות ממגוון גדול יותר של מנות, במהלך הארוחה.
עם מעט ניסוי, טעייה ויצירתיות, תוכלו ליצור מנות אהובות חדשות גם לשאר בני המשפחה, שיעשירו את קופסת המתכונים שלכם. אז למה אתם מחכים? נקו את האבק מדפי המתכונים והתחילו לבשל!

אתר זה עושה שימוש בעוגיות בהתאם למדיניות הפרטיות