מתכונים

חזרה לכל הכתבות

ארוחת התאוששות עשירה בחלבון

מתאמנים מתחילים או ספורטאים ותיקים? הכתבה הבאה כאן כדי לעשות לכם קצת סדר.

מתאמנים מתחילים או ספורטאים ותיקים? הכתבה הבאה כאן כדי לעשות לכם קצת סדר.

הרגלי התזונה שלכם, המתאמנים, מאוד חשובים. בין אם אתם רק מתחילים או כאלו שכבר שנים עובדים על השרירים. לכן פנינו לשני ארד, התזונאית שלנו, שתעזור לנו לבנות לכם הצעה ל-7 ארוחות התאוששות מזינות, משביעות ועשירות בחלבון וסיבים תזונתיים וכל שנותר הוא לגזור ולשמור!


מהו החלבון ואיך הוא עוזר לנו?
החלבון או כמו שרובנו מכירים אותו ה- PROTEIN הוא המרכיב הכי נפוץ בגוף האדם אחרי מים.
החלבון הוא אחד משלושת אבות המזון. בזמן שהתפקיד העיקרי של פחמימות בתזונה זה לייצר אנרגיה עם תרומה של 4 קלוריות, כאשר שומנים יודעים לעשות את זה טוב עם תרומה של 9 קלוריות ל-1 גרם שומן, התפקיד של חלבונים הוא בעיקר מבני.
מה שאומר שכל פירוק של גרם חלבון מהתזונה נותן לגוף 4 קלוריות, ולמרות שהגוף יכול להפיק ארגיה גם מחלבונים, במצב תזונתי נורמאלי התרומה הזאת אמורה להיות זניחה, כי לחלבונים יש תפקידים יותר חשובים בגוף; ומשמשים בעיקר כאבני הבניין שלנו, לבנייה של תאים חדשים, הורמונים, אנזימים, נוגדנים תאי שריר, עצמות ועוד ועוד.


איך לשלב את החלבון בארוחת התאוששות?
ארוחת התאוששות, היא ארוחה שעוזרת לנו להתאושש לאחר האימון ושומרת עלינו עירניים וחיוניים כאשר תזמון הצריכה משתנה מאדם לאדם... למשל, מתאמן מתחיל יכול לצרוך אותה כארבע שעות לאחר האימון לעומת ספורטאי שיצרוך אותה מיד בתום האימון, מאחר ומחכה לו אימון נוסף במהלך היום.

מאילו ערכים מורכבת הארוחה?
חלבונים – בכדי להגיע להתאוששות מיטבית ולבנייה ושיקום של הרקמות, חשוב לצרוך חלבונים מהחי שהם בעלי פוטנציאל שיקום מהיר יותר, החלבון הפופולרי ביותר הוא חלבון הwhey , מי הגבינה שמכיל כמות חומצת אמינו לאוצין גדולה במיוחד.
קלוריות – על מנת להתחיל את ההתאוששות אנו מחזרים את ההוצאה הקלורית של המאמץ. לכן, חשוב לאכול מזון עשיר בתום האימון.
פחמימות –הפחמימות מספקות לנו חלק משמעותי מכלל הקלוריות במטרה לחדש את מאגרי הסוכרים בשריר הנקראים גליקוגן. כאשר מאגר הפחמימות ריק, הבנייה מחדש מתעכבת ולכן, ארבע השעות הראשונות חשובות לתחילת תהליכי ההתאוששות.
פירות וירקות - עשירים בוויטמינים ומינרלים, סיבים תזונתיים ונוגדי חמצון.

אתר זה עושה שימוש בעוגיות בהתאם למדיניות הפרטיות