מתכונים

חזרה לכל הכתבות

ארוחת בוקר מאוזנת - הדרך הנכונה לפתוח את היום

ידוע שארוחת הבוקר היא הארוחה החשובה ביותר, אולם לא כולם יודעים למה. בואו לגלות מדוע חשוב להשקיע בארוחת בוקר בריאה, על מנת ששאר היום יהיה מלא אנרגיה

ידוע שארוחת הבוקר היא הארוחה החשובה ביותר, אולם לא כולם יודעים למה. בואו לגלות מדוע חשוב להשקיע בארוחת בוקר בריאה, על מנת ששאר היום יהיה מלא אנרגיה

הרמב"ם אמר כבר לפני שנים: "בבוקר תאכל כמו מלך, בצהריים כמו בן של מלך ובערב תאכל כאביון" - והוא כנראה ידע על מה הוא מדבר.

אז מדוע חשוב כל כך להקפיד על ארוחת בוקר עשירה ומזינה בכל יום? כדי להבין את חשיבותה של ארוחת הבוקר להמשך היום ואת השפעתה על התזונה שלנו' אנחנו צריכים לחזור צעד אחד אחורה - אל שנת הלילה שלנו.

במהלך הלילה הגוף שלנו נמצא במנוחה מוחלטת וקצב חילוף החומרים בגוף (המטבוליזם) מואט. בצורה זו הגוף מנצל בצורה חכמה את האנרגיה שצבר במהלך הזמן שלפני השינה, ולכן כאשר קמים בבוקר רמת האנרגיה הדרושה לנו לפעילות הנדרשת היא נמוכה. ארוחת בוקר בריאה יש בידה בכדי לסייע לגוף לחזור לרמות האנרגיה הדרושות לו לפעילות ונקבעת בכל בוקר מחדש. לכן לתזמון ארוחת הבוקר חשיבות רבה.

ארוחת הבוקר תורמת לשבירתו של הצום שנכפה על הגוף במהלך הלילה, ובכך היא תורמת לחידוש מאגרי האנרגיה בגוף. לכן אנשים רבים קמים בבוקר וחשים צורך לאכול משהו מתוק, אשר מספק אנרגיה מהירה וזמינה.

ארוחת בוקר לא רק הופכת את היום לאנרגטי יותר - אלא גם תורמת לשמירה עם המשקל או אפילו להפחתה במשקל.

אנשים רבים שמדלגים על ארוחת הבוקר, מוצאים את עצמם בהמשך היום אוכלים בצורה שאינה מבוקרת ולעתים אף חשופים לצריכת קלוריות גבוהה יותר. מסיבה זו רצוי לאכול ארוחת בוקר עשירה ועתירת סיבים תזונתיים, חלבונים ופחמימות מורכבות. הסיבים התזונתיים תורמים לתחושת שובע לאורך זמן, והפחמימות המורכבות מתפרקות בצורה איטית יותר בגוף - ומסייעות בשמירה על רמת הסוכר בדם.

אתר זה עושה שימוש בעוגיות בהתאם למדיניות הפרטיות