מתכונים

חזרה לכל הכתבות

איך שומרים על תזונה מאוזנת בחופש הגדול?

חופש, הילדים זרוקים בסלון שעות על גבי שעות. צהריים, ערב, לילה – וסך כל התנועות שלהם הן גלילה למעלה ולמטה בסמארטפון. הדבר הכי קרוב לפעילות גופנית שהם עושים הוא לשחק בקונסולה, אבל מי שרצים הם השחקנים על המסך. הילדים שלנו נותרים באותה תנוחה פחות או יותר ...לפעמים יום, לפעמים שבוע, לפעמים חודשיים. חופש גדול שכזה, שמוכר להורים רבים כל כך הוא בדיוק הזמן לנסות להנחיל לילדים הרגלי תזונה נבונים. אז איך עושים את זה?

חופש, הילדים זרוקים בסלון שעות על גבי שעות. צהריים, ערב, לילה – וסך כל התנועות שלהם הן גלילה למעלה ולמטה בסמארטפון. הדבר הכי קרוב לפעילות גופנית שהם עושים הוא לשחק בקונסולה, אבל מי שרצים הם השחקנים על המסך. הילדים שלנו נותרים באותה תנוחה פחות או יותר ...לפעמים יום, לפעמים שבוע, לפעמים חודשיים. חופש גדול שכזה, שמוכר להורים רבים כל כך הוא בדיוק הזמן לנסות להנחיל לילדים הרגלי תזונה נבונים. אז איך עושים את זה?

יש שורה ארוכה של שיטות להוציא את הילדים מהאפתיה התזונתית שלהם. אולי הטובה שבהם היא הארוחה המשפחתית. ככל שתאכלו יותר ביחד, כך הילדים יאכלו טוב יותר. זאת ועוד, ככל שתשתפו את הילדים יותר בייזום הארוחות וההכנה שלהם, כך גם תצליחו להפריד בינם לבין הספה וליהנות מזמן איכות משותף.
אפשר, למשל, להגדיר תפריט ארוחות ערב שבועי ולהמציא שמות מדליקים שעושים חשק לארוחה למשל: פשטידת פופאי, חביתת כוח, פיצה פיתה, סנדוויץ' יומולדת (פיתה עם חומוס) ושמות חינניים אחרים.
על הדרך, אל תשכחו תמיד תמיד לשלב ירקות בארוחה.
הנה עוד כמה דברים שכדאי לזכור כדי לשמור על תזונה מאוזנת בחופש:
הרכב הארוחות: בקיץ כדאי ונכון לאכול מאכלים קלים וקרירים, סלטי דגנים או פתיתי קוואקר בשילוב ירקות וקטניות. גם אם אוכלים בחוץ, כדאי לעשות את זה במידה: פעם בשבוע שבה יוצאים או מזמינים פיצה. מוטב לאכול יותר במקומות שמציעים גם ארוחות קלות וסלטים, ולא רק במזנוני מזון מהיר, שהאוכל בהם עתיר שומן ומלח ודל ברכיבים תזונתיים. הגבלת ממתקים וחטיפים: ממתקים הם תשובה נוחה וזמינה גם ברגעים של כיף וגם ברגעים של שעמום. מטבע הדברים, בקיץ עולה צריכת הממתקים. הילדים מבקשים יותר ולנו קשה לעמוד בפרץ. הנה פתרון אפשרי: בחרו חטיף קבוע שיהיה בביתכם. כשמגוון הממתקים מוגבל, ילדים מתאפקים יותר ומבקשים פחות. פתרון אחר: ללוות את המתוק במזון בעל ערך מוסף, כמו כוס שוקו עתירת סידן וחלבון, או פרי.
בבריכה ובים – בבריכה ובים תמיד רעבים יותר. חשוב להיערך מראש, ולהביא את הפתרונות מהבית. צידנית עם פירות טריים, סנדוויצ'ים והרבה מים קרים, תחסוך לכם את הג'חנונים והבורקסים מהקיוסק. כשהילדים לוחצים לקנות משהו, אפשר להסתפק בקרטיב או להזמין אבטיח עם בולגרית במקום נקניקיה וצ'יפס.
פעילות גופנית משותפת – החופש הוא הזדמנות ליזום גם פעילות אקטיבית. אפשר למשל לצאת לטיולי אופניים, הליכה בפארק, בילוי פעיל בגינת המשחקים. מומלץ מאוד לעשות את זה לפחות במשך שעה מדי יום, וכך לא רק להפחית את זמן המסכים, אלא גם להאיץ את זרמת הדם וחילוף החומרים. כשאתם מתכננים טיול, תזכרו לארוז נשנושים טובים, בריאים וכאלה שלא מתקלקלים מהר מדי: דגני בוקר, פופקורן, כריכי חמאת בוטנים, עוגיות שיבולת שועל, גזר, אגוזים ופירות.

אתר זה עושה שימוש בעוגיות בהתאם למדיניות הפרטיות