מתכונים

חזרה לכל הכתבות

איך שומרים על הגזרה לפני החגים?

דיאטה של אחרי החגים? אנחנו כבר מתכוננים לזה רגע לפני

דיאטה של אחרי החגים? אנחנו כבר מתכוננים לזה רגע לפני

 

כולנו מכירים את הלחץ של "לפני החגים", בייחוד אם אנחנו מארחים אצלנו. בד"כ עדיף להכניס כמה שפחות שינויים בתקופה זו משום שזו תקופה לא שגרתית גם ככה המאופיינת בהמון קושי לקבל החלטות. גם אם החלטתם עוד לפני החג לשמור על המשקל – ברגע שהחגים יגיעו הנושא יהפוך קשה יותר וישתבשו לכם כל התוכניות.

אז איך עושים זאת בצורה הטובה ביותר? תכנון נכון.
נצלו את העובדה ששנה חדשה הינה הזדמנות חדשה לצאת לדרך חדשה גם בתפריט היומי שלנו. לא חייבים מהפכות ושינויי הרגלי האכילה מקצה לקצה אלא דווקא לנקוט בצעדים קטנים אבל משמעותיים.

קיבצנו עבורכם כמה המלצות חשובות שכדאי לאמץ ביום יום אך בייחוד עכשיו, רגע לפני שנכנסים לחודש העמוס, רווי הארוחות המשפחתיות ומאכלי החג:

1.וותרו על שתייה ממותקת: בתקופה החמה שאנחנו נמצאים בה, מומלץ לשתות הרבה. כשמדברים על "הרבה" מתכוונים למים – רגילים או מוגזים. שתיית מים באופן קבוע גורמת לתחושה נפלאה של הגוף.
2. ירקות: כל השנה, ובייחוד עכשיו. גם כשיוצאים מהבית למסעדה: בכל מקום ניתן למצוא ירקות חתוכים או סלטים מעניינים. לפני החג וכמובן בארוחת החג. הכינו לכם ירקות חתוכים בקופסא קטנה לעבודה ודאגו גם בארוחת הצהריים שלפחות חצי מהצלחת שלכם תהיה מלאה בירקות טעימים.
3.פעילות גופנית: קלישאתי ככל שזה נשמע, אסור לוותר על פעילות גופנית. אם אתם לא מחסידי חדר הכושר אפשר ללכת ברגל, לנצל את מזג האוויר לשחייה בבריכה/בים, לרכב על אופניים עם הילדים ועוד. שמרו על פעילות גופנית רציפה שתגרום לכם למצב רוח טוב ואנרגיות חיוביות.
4. אכלו מסודר: רבים נוטים לחשוב שאם ידלגו על ארוחות במהלך היום, הם יתרמו לירידה במשקל. זכרו כי הדבר יכול להזיק להרגלי האכילה שלכם, ולכן תמיד עדיף לאכול מסודר ובמנות קטנות בכל כמה שעות.
5.ארוחות בוקר: בהמשך לסעיף הקודם, אחד הצעדים הקטנים אבל בעלי משמעות מאוד גדולה שמשליכים לנו על הרגלי האכילה במהלך כל היום הוא אכילת ארוחת בוקר משביעה יותר ביחס למה שאנחנו אוכלים היום. אין צורך לעמוד ולהכין לעצמנו ארוחה גדולה כמו בבית מלון -  אבל ניתן לבצע צעד אחד קטן כמו למשל, לשים במקום מאוד מרכזי במטבח קופסת קוואקר ולהחליט שצעד קטן לארוחת בוקר משביעה הוא פשוט להוסיף קוואקר לארוחת הבוקר שלנו. אפשר בקלות להוסיף קוואקר ליוגורט אקטיביה או למרוח על פרוסת לחם מקמח מלא. אפשר לערבב עם גבינת סקי ולפזר קצת קינמון , אפשר להכין מראש עוגיות קוואקר או כל מתכון אחר פשוט וקל. תוספת קוואקר לארוחת הבוקר הינה צעד קטן בדרך אל ארוחה משביעה ומזינה יותר שיכול לגרום לשינוי גדול.
6. התאימו תפריט מראש: אם אתם מארחים בחג יהיה לכם קל יותר להכין תפריט בריא יותר לשולחן החג, אך גם אם אתם מתארחים ומביאים מנות מהבית, המליצו למארח על מנות פשוטות יותר ולא עתירות קלוריות. אנחנו בטוחים שגם שאר האורחים יודו לכם.

ומה עושים בארוחות בחגים עצמם?
תמיד כדאי להקפיד לאכול ממאכלי החג, ולא לשבוע כבר מהנשנושים של לפני. אל תתפתו ללחמים ונשנושים מהסיר לפני הארוחה, אכלו מסודר ונכון ותיהנו מכל המטעמים שעל שולחן החג. זכרו שאמנם אתם באווירת חגים, אבל מבחינת הגוף שלכם זו ארוחת ערב נוספת. הגוף לא מתורגל לאכול אחרת ב"ערב חג" ולא זקוק ליותר אוכל מביום רגיל. 

אכלו בצורה נבונה ומבוקרת ותיהנו מהתקופה וירידת הלחץ :)

חג שמח!

אתר זה עושה שימוש בעוגיות בהתאם למדיניות הפרטיות