מתכונים

חזרה לכל הכתבות

אחרי החגים דיאטה - למה לא לפני?

חגי תשרי מהווים הזדמנות לתוכניות חדשות, התחלות חדשות ולעיתים גם ל"חישוב מסלול מחדש"

חגי תשרי מהווים הזדמנות לתוכניות חדשות, התחלות חדשות ולעיתים גם ל"חישוב מסלול מחדש"

מי מאיתנו לא הבטיח לעצמו שבשנה החדשה נשמור יותר על אורח חיים בריא, על ארוחות מסודרות, על ארוחת בוקר מזינות ואם אפשר גם כושר?

אבל את מועד היישום בפועל, אנחנו דוחים תמיד ל"אחרי החגים"

ואז אנחנו מגיעים לשם עם תוספות לא נחמדות במשקל שצברנו במהלך החגים והמשימה הופכת להיות הרבה יותר קשה מה שגורם לנו לוותר על ההבטחה.

 

הפעם, לקראת שנת תשע"ז, אנחנו בקוואקר ממליצים להחליט שמתחילים בשינויים לפני החגים ואז גם אם יהיה לנו קשה להתמודד עם שלל הארוחות שהחגים מזמנים, לפחות נתחיל מנקודת פתיחה טובה יותר.

 

קבלו כמה כללים לירידה/שמירה על המשקל "לפני החגים":

  1. אל תאמרו לעצמכם "ממחר דיאטה" המשפט הזה עם הזמן הפך לשקוף ומחליש את הכאן ועכשיו
  2. במקום להגיד לעצמכם "חשוב לשתות מים" הגידו לעצמכם "היכן אני ממקם את המים כך שתמיד יהיו נוכחים בסביבה שלי", הצטיידו במימייה צבעונית שעושה חשק לשתות במהלך שעות העבודה
  3. במקום להגיד לעצמכם " מה אני אוכל עכשיו" אמרו "מה אני אוכל עכשיו כדי שארגיש יותר שבע"

שילובים של חלבונים+ דגנים מלאים+סיבים תזונתיים ידועים בתרומתם הגבוהה לתחושת השובע, נסו לשלבם בארוחות שלכם.

דוגמה לארוחת ביניים: יוגורט עם 2 כפות קוואקר ותוספות של קינמון ופירות יבשים  מהווה ארוחה משביעה של חלבונים מהיוגורט+ דגנים מלאים וסיבים תזונתיים משבולת השועל. חשוב לזכור- אם נותנים לקוואקר לשהות כשעה  ביוגורט, תחושת השובע מועצמת!

 

דוגמה לארוחת צהרים או ערב: קציצות בשר/עוף/ דגים שלהם מוסיפים במקום פירורי לחם, קוואקר לקבלת ארוחה משביעה יותר.

 

  1. במקום להגיד "אני חייב משהו מתוק" עצרו רגע וחישבו מתי נכנס המשפט הזה לתפריט היומי שלכם? והאם תמיד אחרי ארוחת צהריים עמוסה כשאתם לא ממש אמורים להיות רעבים אתם שוב ושוב אומרים לעצמכם את אותו משפט...? זו בעצם התניה שנוצרה במחשבות שלכם במהלך השנים... הלוא בילדות כשלמדתם לדבר... זה לא בדיוק מה שאמרתם לעצמכם. כדי להפסיק להגיד את אותו משפט חשוב קודם כל ליצור מצב שלא נרגיש שבאמת בא לנו משהו מתוק אחרי ארוחה עמוסה.

מצב זה נוצר בדרך כלל לאחר שאכלנו ארוחה עמוסה בפחמימות (פסטה, תפוחי אדמה, אורז, מאפים...)הפחמימות תורמות לעליית הסוכרים בדם ומיד אחרי חלה ירידה

צריכה גבוהה של פחמימות בארוחה תתרום לעליה חדה בסוכרים בדם ועמה גם לירידה חדה שתעצים את "תחושת הבא לי מתוק".

כדי למתן את התחושה, חשוב בארוחה לצמצם את צריכת הפחמימות ולהעדיף דגנים מלאים ולשלב יותר חלבונים וסיבים תזונתיים עם הארוחה

דוגמה לארוחה משביעה: קציצות אפונה בשילוב קוואקר. כשמכינים את העיסה יש להמתין, לשיבולת השועל יש נטייה לספוח נוזלים ואז הקציצות יצאו לכם גדולות ומשביעות יותר ובצורה זאת תוכלו למתן את כמות הפחמימות המוספת לארוחה

שתהיה לכם שנה מדהימה, מזינה וטעימה!

 

 

 

 

אתר זה עושה שימוש בעוגיות בהתאם למדיניות הפרטיות